ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
A Sens Medic Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 1122 Budapest, Városmajor utca 10. 2. em. 3., a továbbiakban „Adatkezelő”) az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvényben („Eütv.”), az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvényben („Eüak.”), az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben („Infotv.”), valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletében („GDPR”) foglalt kötelezettségének eleget téve jelen dokumentum útján tájékoztatást ad az általa nyújtott szolgáltatást igénybe vevő természetes személyek (a továbbiakban „páciensek”), valamint az általa folytatott gazdasági reklámtevékenység címzettje (a továbbiakban „reklám címzettje”) számára az adatkezeléssel kapcsolatos valamennyi körülményről és tényről, annak érdekében, hogy a tisztességes és átlátható adatkezelés számukra ily módon biztosított legyen.
[Fogalommeghatározások]
– Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adaton végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adat további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők rögzítése.
– Adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele.
– Személyes adat: az érintettre vonatkozó bármely információ.
– Egészségügyi adat: olyan személyes adat, amely egy természetes személy testi vagy szellemi egészségi állapotára vonatkozik, ideértve a természetes személy számára nyújtott egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó olyan adatot is, amely információt hordoz a természetes személy egészségi állapotáról.
– Egészségügyi dokumentáció: az egészségügyi szolgáltatás során az egészségügyi dolgozó tudomására jutó, a beteg kezelésével kapcsolatos egészségügyi és személyazonosító adatokat tartalmazó feljegyzés, nyilvántartás vagy bármilyen más módon rögzített adat, függetlenül annak hordozójától vagy formájától.
– Orvosi titok: a gyógykezelés során az Adatkezelő tudomására jutott egészségügyi és személyazonosító adat, továbbá a szükséges vagy folyamatban lévő, illetve befejezett gyógykezelésre vonatkozó, valamint a gyógykezeléssel kapcsolatban megismert egyéb adat.
[Az adatkezelés célja]
(1) Az Adatkezelő a páciensek személyes adatait kizárólag az alábbi célok megvalósulása érdekében kezeli:
a) az eredményes gyógykezelési tevékenység elősegítése;
b) a páciens egészsége megőrzésének, javításának, fenntartásának előmozdítása;
a hatásos és biztonságos gyógyszerelés elősegítése, valamint a költséghatékony gyógyszeres terápia kialakítása.
(2) Az Adatkezelő a reklám címzettjének személyes adatait kizárólag az Adatkezelő által nyújtott egészségügyi szolgáltatás előmozdítása, népszerűsítése, ismertségének növelése érdekében kezeli.
(3) Az Adatkezelő a megadott személyes adatokat a jelen tájékoztatóban írt céloktól eltérő célokra nem használhatja fel.
[Az adatkezelés jogalapja]
(4) Az adatkezelés jogalapja
a) az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény 4. § (1) bekezdés a) és b), valamint a (2) bekezdés z) pontjában,
b) az Eütv. 136. § (2) bekezdésben,
c) az Infotv. 5. § (1) bekezdés c) pontjában, valamint
d) a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. §-ban
foglalt jogszabályi rendelkezés.
(5) Abban az esetben, ha a szolgáltatott személyes adatokat az Adatkezelő az eredeti adatfelvétel céljától eltérő célra kívánja felhasználni, erről a pácienst, illetve a reklám címzettjét tájékoztatja, és ehhez előzetes, kifejezett hozzájárulását megszerezi, illetőleg lehetőséget biztosít számára, hogy a felhasználást megtiltsa.
[A személyes adatok felvétele]
(6) A személyes adatok felvétele a páciens első, egészégügyi ellátásra történő jelentkezése alkalmával történik, minden esetben a vizsgálat, illetve gyógykezelés megkezdése előtt.
(7) A páciens a személyes adatait egy az Adatkezelő által külön erre a célra rendszeresített papíralapú nyomtatvány saját kezű kitöltése útján adja meg az Adatkezelőnek.
(8) A reklám címzettje az Adatkezelő weboldalán (www.smilecare.hu) erre a célra rendszeresített hírlevél-szolgáltatásra történő regisztrációval kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az Adatkezelő a reklám címzettje által megadott személyes adatokat a vonatkozó jogszabályi előírások betartása mellett kezelje, valamint a reklám címzettjének elektronikus levél útján reklámcélú küldeményeket (a továbbiakban „reklám”) küldjön.
(9) Az Adatkezelő a páciens, illetve a reklám címzettje által megadott személyes adatok helyességét nem köteles ellenőrizni. A megadott adatok helyességéért kizárólag az azt megadó személy felel. A páciens, illetve a reklám címzettje a kapcsolattartárs érdekében megadott elérhetőségek (pl. telefonszám, elektronikus levelezési cím) megadásával egyben kijelenti, hogy az azokra érkező üzenetek, illetve levelek tartalmához kizárólag ő fér hozzá.
[A személyes adatok helyesbítése]
(10) Ha a személyes adat a valóságnak nem felel meg, és a valóságnak megfelelő személyes adat az Adatkezelő rendelkezésére áll, az Adatkezelő jogosult a személyes adatot helyesbíteni, pontosítani.
(11) Az Adatkezelő köteles a páciens, illetve a reklám címzettje kérelmére a személyes adatokat haladéktalanul pontosítani vagy helyesbíteni, továbbá, ha az az adatkezelés céljával összeegyeztethető, a páciens, illetve a reklám címzettje által rendelkezésre bocsátott további személyes adatokkal, illetve a kezelt személyes adatokhoz fűzött nyilatkozattal kiegészíteni.
(12) A páciens jogosult az általa pontatlannak vagy hiányosnak vélt – rá vonatkozó – egészségügyi dokumentáció kiegészítését, kijavítását kezdeményezni, amelyet az Adatkezelő a dokumentációra saját szakmai véleményének feltüntetésével jegyez rá. A hibás egészségügyi adatot az adatfelvételt követően törölni nem lehet, azt úgy kell kijavítani, hogy az eredetileg felvett adat megállapítható legyen.
[Adatkezelésre jogosult személyek]
(13) A páciens által megadott személyes adat kezelésére és feldolgozására kizárólag a Sens Medic Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 1122 Budapest, Városmajor utca 10. 2. em. 3.) jogosult.
(14) Az Adatkezelő harmadik személyt adatfeldolgozás céljából nem vesz igénybe, az általa kezelt személyes adatokat maga dolgozza fel.
(15) Az Adatkezelő gondoskodik a személyes adatok biztonságáról, megteszi továbbá azokat a műszaki és szervezési intézkedéseket és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt személyes adatok védettek legyenek, illetőleg megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását.
(16) Az Adatkezelő biztosítja továbbá azt is, hogy az adatkezelési műveletek végzése során a páciens által megadott személyes adatokhoz kizárólag az rendelkezzen hozzáféréssel, akinek az adatkezelési művelettel összefüggő feladatának ellátásához feltétlenül szükséges.
[Az adatkezelés időtartama]
(17) Figyelemmel arra, hogy a páciens által megadott személyes adatok az egészségügyi dokumentáció részét képezik, így azokat az Adatkezelő köteles az Eüak. 30. § (1) bekezdésében foglalt rendelkezésnek megfelelően az adatfelvételtől számított legalább 30 évig megőrizni.
(18) A kötelező adatkezelés időtartamát követően az adatkezelés mindaddig fennmarad, amíg a páciens a személyes adatainak törlését az Adatkezelőtől írásban nem kéri. A törlés időpontja a páciens törlés iránti kérelmének Adatkezelő részére – elektronikus vagy postai úton – történő kézbesítésétől számított legfeljebb 10 munkanap.
(19) Az Adatkezelő biztosítja, hogy a reklám címzettje a reklám küldését bármikor ingyenesen és korlátozás nélkül – a hírlevél-szolgáltatásról történő leiratkozás útján – megtilthassa. A reklám címzettje jogosult a hozzájáruló nyilatkozatát az Adatkezelő székhelyére (1122 Budapest, Városmajor utca 10. 2. em. 3. ajtó) küldött postai küldemény útján is visszavonni. A jelen pontban foglalt esetekben az Adatkezelő köteles a reklám címzettjének nevét és minden egyéb személyes adatát a nyilvántartásából haladéktalanul törölni.
(20) Az Adatkezelő – a jelen tájékoztató (19) pontjában foglalt eseten túl – köteles a páciens, illetve a reklám címzettjének személyes adatait akkor is haladéktalanul törölni, ha (a) annak kezelése jogellenes – így különösen, ha az az alapelvekkel ellentétes, célja megszűnt, törvényben meghatározott időtartama eltelt, illetve, ha jogalapja megszűnt és az adatok kezelésének nincs másik jogalapja), (b) az adatok törlését jogszabály, az Európai Unió jogi aktusa, a Hatóság vagy a bíróság elrendelte.
(21) Személyes adat törlésére vagy helyesbítésére irányuló igény teljesítését követően – ide nem értve a jelen tájékoztató (12) pontjában foglalt esetet – a korábban törölt adatok már nem állíthatók helyre.
(22) Törlés helyett az Adatkezelő korlátozza a páciens, illetve a reklám címzettjének személyes adatainak kezelését, ha a páciens, illetve a reklám címzettje ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené a páciens, illetve a reklám címzettjének jogos érdekeit.
[A páciens adatkezeléssel kapcsolatos jogai és jogorvoslati lehetőségei]
(23) A páciens jogosult tájékoztatást kapni a gyógykezeléssel összefüggésben történő adatkezelésről, a rá vonatkozó egészségügyi és személyazonosító adatokat megismerheti, az egészségügyi dokumentációba betekinthet, valamint azokról – saját költségére – másolatot kaphat.
(24) A reklám címzettje jogosult tájékoztatást kapni a személyével kapcsolatos adatkezelésről.
(25) A páciens, illetve a reklám címzettje az adatkezelés megismerésére vonatkozó kérelmét személyesen az Adatkezelő székhelyén vagy írásban, az Adatkezelő postai, illetve elektronikus levelezési címére küldött küldemény útján terjesztheti elő. Az e-mail útján közölt kérelmet az Adatkezelő csak akkor tekinti hitelesnek, ha az a páciens, illetve a reklám címzettje által az adatfelvétel alkalmával megadott elektronikus levelezési címről érkezik.
(26) Az Adatkezelő köteles a páciens, illetve a reklám címzettje által benyújtott, az őt megillető jogosultságok érvényesítésére irányuló kérelmet annak benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, de legfeljebb huszonöt napon belül elbírálni és döntéséről a pácienst, illetve a reklám címzettjét írásban, vagy ha a kérelmet elektronikus úton nyújtotta be, elektronikus úton értesíteni. Elektronikes levél esetében a kézhezvétel időpontjának az elküldést követő első munkanapot kell tekinteni.
(27) A páciens, illetve a reklám címzettjének kérelmére az Adatkezelő köteles az általa kezelt – páciensre vonatkozó – személyes adatok kezelését korlátozni. Az adatkezelés korlátozásának időtartama alatt a korlátozással érintett személyes adatokkal az Adatkezelő a tároláson túl egyéb adatkezelési műveletet kizárólag a páciens, illetve a reklám címzettje jogos érdekének érvényesítése céljából vagy törvényben, nemzetközi szerződésben, illetve az Európai Unió kötelező jogi aktusában meghatározottak szerint végezhet.
(28) Ha az Adatkezelő a páciens, illetve a reklám címzettjének tájékoztatás, adatmódosítás, adatkezelés korlátozása vagy személyes adatok törlése iránti kérelmét nem teljesíti, köteles haladéktalanul írásban tájékoztatni a pácienst, illetve a reklám címzettjét a tájékoztatás, az adatmódosítás, az adatkezelés korlátozása vagy személyes adatok törlése iránti kérelem elutasításának tényéről, valamint annak jogi és ténybeli indokairól. Amennyiben a páciens, illetve a reklám címzettje az őt megillető jogosultságok érvényesítésére irányuló kérelmével kapcsolatban született döntéssel nem ért egyet, úgy jogosult a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál az Adatkezelő intézkedése jogszerűségének vizsgálatát, illetve adatvédelmi hatósági eljárás lefolytatását kérelmezni az alábbi elérhetőségek egyikén:
Hivatalos név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9.
Telefonszám: +36 (1) 391-1400
Faxszám: +36 (1) 391-1410
Központi elektronikus levélcím: ugyfelszolgalat@naih.hu
A honlap URL-je: http://www.naih.hu
Hivatali tárhely cím: rövid név: NAIH, KRID: 429616918
Ügyfélszolgálat vagy
közönségkapcsolat elérhetősége: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság Ügyfélszolgálata
Telefonszám: +36 (1) 391-1400
Faxszám: +36 (1) 391-1410
Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9.
Online ügyintézés elérhetősége: https://naih.hu/online-uavinditas
A Hatóság adatvédelmi tisztviselője: dr. Kiss Attila
Telefonos elérhetősége: +36 (1) 391 1470
Elektronikus levélcíme: dpo@naih.hu
(29) A páciens, illetve a reklám címzettje jogosult az Adatkezelő ellen bírósághoz fordulni, ha megítélése szerint az Adatkezelő a személyes adatait a személyes adatok kezelésére vonatkozó, jogszabályban vagy az Európai Unió kötelező jogi aktusában meghatározott előírások megsértésével kezeli. A pert a páciens, illetve a reklám címzettje – választása szerint – a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes törvényszék előtt is megindíthatja.
[Adattovábbítás lehetősége]
(30) Az Adatkezelő az orvosi titkot köteles megtartani.
(31) Az Adatkezelő mentesül a titoktartási kötelezettség alól, ha i) az egészségügyi és személyazonosító adat továbbításához a páciens, illetve törvényes képviselője írásban hozzájárult, az abban foglalt korlátozásokon belül, valamint, ha ii) az egészségügyi és személyazonosító adat továbbítása törvény előírásai szerint kötelező.
(32) Az Adatkezelő a hírlevél-szolgáltatás nyújtása érdekében igénybe veszi a MailerLite Limited (székhelye: Ground Floor, 71 Lower Baggot Street, Dublin 2, D02 P593, Írország) informatikai szolgáltatását. Ennek során az Adatkezelő kizárólag az elektronikus levél megküldéséhez szükséges személyes adatot (elektronikus levelezési cím) továbbítja a MailerLite Limited számára.
(33) Az Adatkezelő jogosult és köteles minden olyan rendelkezésére álló és általa szabályszerűen tárolt személyes adatot az illetékes hatóságoknak továbbítani, amelyek tekintetében őt jogszabály vagy jogerős hatósági kötelezés adattovábbításra kötelezi. Az ilyen jellegű adattovábbítás, valamint az ebből származó következmények miatt az Adatkezelőt nem terheli felelősség.
[Személy-és vagyonvédelmi célú kamerás megfigyeléssel kapcsolatos adatkezelés]
(34) Az Adatkezelő az emberi élet, testi épség, személyi szabadság, az üzleti titok védelme és a vagyonvédelem céljából elektronikus megfigyelőrendszert alkalmaz a székhelye szerinti ingatlan közlekedőjében, várójában, recepcióján, valamint a röntgen-felvétel készítésére rendszeresített helyiségben, amely elektronikus megfigyelőrendszer képfelvétel rögzítését teszi lehetővé, ez alapján személyes adatnak tekinthető az érintett magatartása is, amit a kamera rögzít.
(35) Az adatkezelés jogalapja az Adatkezelő jogos érdekeinek érvényesítése és az érintett hozzájárulása.
(36) Az elektronikus megfigyelőrendszer fent megjelölt területen történő alkalmazásának tényéről az Adatkezelő jól látható helyen, jól olvashatóan, a területen megjelenni kívánó harmadik személyek tájékozódását elősegítő módon figyelemfelhívó jelzést, tájékoztatást (a jelen pont vonatkozásában a továbbiakban együtt „tájékoztatás”) helyez el. Az Adatkezelő a tájékoztatást minden egyes kamera vonatkozásában megadja. Ez a tájékoztatás tartalmazza az elektronikai vagyonvédelmi rendszer által folytatott megfigyelés tényéről, valamint a rendszer által rögzített, személyes adatokat tartalmazó képfelvétel készítésének, tárolásának céljáról, az adatkezelés jogalapjáról, a felvétel tárolásának helyéről, a tárolás időtartamáról, a rendszert alkalmazó (üzemeltető) személyéről, az adatok megismerésére jogosult személyek köréről, továbbá az érintettek jogaira és érvényesítésük rendjére vonatkozó rendelkezéseiről szóló tájékoztatást is.
(37) A megfigyelt területre belépő harmadik személyekről képfelvétel a hozzájárulásukkal készíthető és kezelhető. A hozzájárulás ráutaló magatartással is megadható különösen úgy, ha a megfigyelt területre belépő természetes személy az annak bejáratánál kihelyezett elektronikus megfigyelő-rendszer alkalmazásáról szóló tájékoztató jelzés, ismertetés ellenére a területre bemegy.
(38) Adatkezelő a rögzített felvételeket felhasználás hiányában maximum 3 (három) munkanapig őrzi meg, ezt követően azok törlésre kerülnek. Felhasználásnak minősül, ha a rögzített képfelvételt, valamint más személyes adatot bírósági vagy más hatósági eljárásban bizonyítékként kívánnak felhasználni.
(39) Akinek jogát vagy jogos érdekét a képfelvétel adatának rögzítése érinti, a képfelvétel rögzítésétől számított 3 (három) munkanapon belül jogának vagy jogos érdekének igazolásával kérheti, hogy az adatot az adatkezelő ne semmisítse meg, illetve ne törölje.
(40) Az Adatkezelő nem alkalmaz kamerás megfigyelőrendszert olyan helyiségben, amelyben a megfigyelés az emberi méltóságot sértheti.
(41) A kamerás megfigyelőrendszerrel rögzített adatok megtekintésére a törvényben erre feljogosítottakon kívül a jogsértések feltárása és a rendszer működésének ellenőrzése céljából az Adatkezelő megfigyelőrendszert kezelő munkavállalója, továbbá a munkáltatói jogokat gyakorló személy jogosult.
[Az adatkezelési tájékoztató módosítása]
(42) Az Adatkezelő fenntartja magának a jogot, hogy a jelen adatkezelési tájékoztatót egyoldalú döntésével bármikor módosítsa.
KAPCSOLAT
Cím:
1027 Budapest, Margit krt. 54.
Fél emelet 4. ajtó. 10-es kapucsengő
Email:
Nyitva tartás:
Hétfő 9-15
Kedd 9-17
Szerda 10-18
Csütörtök 9-19
Péntek 9-15
Fogorvosaink:
Dr. Friedreich Dóra
Dr. Sebők Vivien
Dr. Reketye Alexandra
Telefonszám:
Megközelítés: 4-es 6-os és 17-es villamossal, Mechwart liget megállótól 1 perc séta. 11-es busszal Mechwart liget megállótól 2 percre.
Parkolás: Az övezetben 08:00 – 22:00 óra között kell parkoló díjat fizetni. Margit körúton (20/30/70-763-3022), vagy a mellékutcákban (20/30/70-763-3022) Parkolási zóna :0201.